Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Loop je tijdens het bestellen ergens tegenaan of heb je een andere vraag? Kijk of je vraag in het overzicht staat en neem anders contact met ons op. We helpen je graag verder.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je kunt elk artikel via de groene knop toevoegen aan je winkelmand. Van daaruit je verder winkelen of afrekenen. Bij het afronden van je bestelling kom je op de betaalpagina terecht. Vul daar de benodigde factuurgegevens in en vink de gewenste betaalwijze aan. Zodra je klikt op ‘Bestelling plaatsen’ gaan wij met je order aan de slag.

Welke koolborstels hebben jullie op voorraad?

Alle koolborstels in onze webshop zijn direct uit voorraad leverbaar. Dat zijn er ruim 15.000 stuks. Met de handige zoekfilters kun je makkelijk zoeken naar de juiste set en die meteen bestellen. Zodra de bestelling bij ons binnenkomt, gaan we voor je aan de slag. We verzenden binnen één werkdag, dus je hebt ze snel in huis of op de zaak.

Wat is een 'automatische stop'?

Sommige van onze koolborstels zijn voorzien van een automatische stop. Dit betekent dat er in de koolborstel een klein veertje zit ingebouwd, die uitzet wanneer de koolborstel tot de limiet is versleten. Op deze manier verbreekt de veer het contact en zorgt dat de machine stopt. Zo voorkom je dat de machine onnodig beschadigt. Koolborstel onderhoud is niet meer nodig met dit systeem en het garandeert de beste motorwerking. Onze automatische stop is bestand tegen hoge temperaturen en het is geschikt voor zowel lichte als zware toepassingen. Op de onderstaande foto kan je goed zien hoe de koolborstel er dan van binnen uit ziet;

 

Maken jullie ook koolborstels op maat?

Jazeker, wij maken ook koolstiften op maat. Handig als het bijvoorbeeld gaat om een zeer specifiek of zeldzaam model. Om deze voor je te kunnen maken, hebben we één van de originele koolborstels nodig. Er geldt een minimale afname van acht of twaalf stuks. Neem contact met ons op als je gebruik wilt maken van deze mogelijkheid.

Betalen

Welke betaalopties zijn er?

Een bestelling afronden kan met de volgende betaalopties: iDEAL, PayPal, Creditcard, ING Home’Pay, bankoverschrijving, Bancontact, KBC/CBC betaalknop, Giropay, SOFORT Banking, EPS, Belfius Direct Net en Przelewy24. Klik tijdens het afronden van de bestelling op de betaaloptie van jouw voorkeur en vul de bijbehorende gegevens in. Tijdens het bestellen kun je aangeven of je direct een account wilt aanmaken. Zo kun je bij je volgende bezoek sneller afrekenen door in te loggen met je e-mail en wachtwoord.

Kan ik op factuur betalen?

Als je zelf een bedrijf hebt of bestelt namens een bedrijf, dan kun je bij ons kiezen voor de optie ‘betalen op factuur’. Voeg de artikelen en gewenste hoeveelheden toe aan de winkelmand. Klik op ‘bestellen’ en vul je gegevens in. Als je op factuur wilt betalen is het nodig om het KvK-nummer in te vullen. Vul ook je telefoonnummer in zodat we je kunnen bereiken als we nog vragen hebben. Na het controleren en verwerken van de order sturen we de producten samen met de factuur naar het opgegeven adres. We hanteren een betaaltermijn van 14 dagen.

Verzending

Is de verzending gratis?

Ja, de verzending van je bestelling is gratis. We verzenden de producten via PostNL als brievenbuspakketje (zonder tracking). Omdat het door de brievenpus past hoef je er niet speciaal voor thuis te blijven.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Zodra een bestelling bij ons binnenkomt, dan verzenden wij die binnen één werkdag. Plaats je bijvoorbeeld om 14.00 uur een bestelling, dan gaat die nog dezelfde dag op de post. Plaats je een bestelling om 19.00 uur, dan versturen wij deze de eerstvolgende werkdag. Wij verzenden standaard met PostNL. Zij leveren binnen één tot drie werkdagen.

Kan ik ook voor een andere bezorgdienst kiezen?

Je kunt bij ons ook kiezen voor extra snelle verzending met DHL. Als je voor 13.00 uur bestelt, dan heb je de bestelling de volgende dag in huis. Je ontvangt een track & trace code waarmee je het pakket kunt volgen. Deze kosten voor deze verzendmethode bedragen €6,95.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Kleine bestellingen versturen we in stevige bubbelfolie-enveloppen. Zo zijn de koolborstels tijdens de verzending goed beschermd. Een ander pluspunt is dat deze verpakking makkelijk recyclebaar is. Grotere bestellingen verpakken we in stevige kartonnen doosjes. Beide verpakkingen passen door de brievenbus. Je hoeft dus niet te wachten op de postbode.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Dat kan op twee manieren – door ‘retour afzender’ op de ontvangen envelop te schrijven of door het volgende adres op het retourpakketje te vermelden:

Koolborstels.nl
Franciscusweg 10-9
1216 SK Hilversum
Nederland

We storten het aankoopbedrag terug zodra de retourzending bij ons binnen is. De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Magazijnwinkel

Wat zijn de openingstijden van het magazijn?

De meeste klanten bezoeken onze winkel online, maar het is ook mogelijk om langs te komen in ons magazijn. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur aanwezig. Je vindt ons pand aan de Franciscusweg 10-9 in Hilversum.

Kan ik mijn elektrische machine door jullie laten repareren?

Wij voeren geen reparaties uit. Wel kunnen we je helpen met het plaatsen van de nieuwe koolborstels. Je bent van harte welkom om met je defecte machine langs te komen. Wij kijken met je mee en zoeken de juiste borstelset voor je op. Indien nodig kunnen we de gewenste koolborstels ook op maat maken.

Hier zie je hoe je zelf de koolborstels kunt vervangen.